zondag 27 juli 2014

De terugreis

De laatste dag stond eigenlijk helemaal in het teken van de terugreis.

We hadden de  wekker om half acht gezet zodat we lekker alle tijd hadden en lekker rustig aan konden doen. 

Eigenlijk was het  grootste gedeelte al ingepakt we moesten alleen de puntjes op de i zetten.
Toen alles gedaan was konden we nog even een duik nemen in het zwembad daarna nog even douchen en we konden gaan.

We gingen op weg naar de ihop. Ons laatste lekkere amerikaanse ontbijtje......snik




Toen al het lekkers op was (nou ja, bijna dan) gingen we richting miami international. Dat was een klein uurtje rijden.
We hadden ruim de tijd genomen dus lekker geen stress!.

Eenmaal bij het vliegveld aangekomen volgde we de borden return rental cars want onze fijne dodge moesten we helaas achterlaten....... We reden weer helemaal weg bij het vliegveld het was een hele reis!
Eindelijk aangekomen, koffers uit de achterbak gehaald en afscheid genomen van de lieve auto die ons drie weekjes overal heeft gebracht waar we maar wilden.
Ja, ik ben een beetje melodramatisch maar het afscheid van alles viel ons zwaar....
Tja en toen stonden we daar met de koffers en een parasol, die we gekocht hadden voor het strand maar slechts 1x gebruikt hadden. Maurice wilde hem weggooien maar ik vond het zonde dus wilde hem graag meenemen. Bleek het dat we een soort metro moesten nemen naar het vliegveld.

Zo gezegd zo gedaan, het verliep allemaal prima. We waren om 14.15 op het vliegveld bij de incheckbalie die om 15.05 open zou gaan. 




We waren lekker de eerste  dus veel kans op goede plaatsen. Die kregen we ook namelijk de eerste rij na de premium class, dus nog meer beenruimte en de parasol mocht mee!!
Het was helemaal onze dag!!

Toen door de douane, dat was minder. We stonden in lange rijen om door de scan te kunnen. Schoenen uit, riem af er kan geen lachje af bij de beamte. Er hangt zelfs een bord, dat als je een grapje maakt over bommen oid dat je gelijk wordt opgepakt.
Dit was heel andere koek dan het vriendelijke sanford.

We gingen omtreeks 18.45 de lucht in ipv 18.15 De  vlucht verliep helemaal goed we vlogen langs de hele oostkust. Over Washington, new york en canada langs groenland over ierland en zo recht op Schiphol af.
We zagen het nacht en dag worden in de lucht heel mooi.

Om 10.00 hadden we weer neerlandse bodem onder onze voeten. En toen begon het grote we moeten wakker blijven feest. Alle vier hadden we niet geslapen in het vliegtuig en eigenlijk stortte ik al in de taxi in elkaar. Dus van alles gedaan om wakker te blijven maar om een uur of twee vielen maurice en ik op de bank toch in slaap. Na 1.5 uur werd ik wakker en boven lagen ook twee dames in diepe rust. Dus de hele boel weer wakker gemaakt.

Mijn lieve lieve schoonzus had bloemetjes neergezet en gebak in de koelkast en een pan soep en die pan soep was geweldig want ik hoefde niks te doen voor het avondeten en we hebben een heerlijke hap gehad. We hebben het dankzij buurvrouw eef die de cavia, kitty kwam terugbrengen, uitgehouden tot 10 uur.


Toen slaapwandelden we bijna naar ons bedje en we werden pas om 11.30 weer wakker!

Net hebben we luna gehaald bij oma en zijn we weer compleet en ligt de reis naar florida alweer achter ons.




We hebben er een jaar naar uitgekeken en dingen geregeld. Het is een onvergetelijk avontuur geworden wat hopelijk een vervolg krijgt!!!!! Bedankt voor het meelezen!

6 opmerkingen:

  1. Fijn dag jullie weer veilig thuis zijn! Bedankt voor je meelezen, was leuk om jullie te volgem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo anita, leuk dat je hebt meegelezen. Ik ben jullie nu aan het volgen :-) tot nu toe een heerlijke vakantie met nog geweldige dinen in het vooruitzicht! Geniet ervan!!! Ik geniet mee.....

      Verwijderen
  2. Welkom thuis en sterkte met de jetlag. Bedankt voor je leuke verhalen, ik vond het leuk om mee te lezen. Tot een volgende keer of op ons blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het meelezen anita! Ik lees jullie blog altijd met heel veel plezier mee en dat ga ik ook weer doen met jullie reis in december. Heel veel plezier met alle voorbereidingen!

      Verwijderen
  3. Hoi, heb je blog in het begin bekeken, en daarna uit het oog verloren... Op het FF forum linkje weer opgezocht na je enthousiaste bedankje. Wat hebben jullie veel gedaan zeg! Topvakantie achter de rug. Heel veel plekken bezocht die ik ook nog wil bezoeken (ben niet verder gekomen dan omgeving Orlando en stukje oost- en westkust haha) Welkom thuis! En bedankt voor de leuke blog, heb hem net bijna in 1 keer uitgelezen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo cindy, bedankt voor je leuke reactie. Ik wilde jou steeds een berichtje sturen toen we in florida waren want ik wilde weten waar je die goedkope make-up kon kopen maar toen liepen we er bij de walmart tegenaan! Weet niet of je al bent geweest maar zo niet, heel veel plezier in zakynthos!

      Verwijderen