donderdag 17 juli 2014

Vroege vogeltjes en beesies kijken

gisteravond hadden we de wekker op de telefoon om  half vijf gezet zodat we lekker rustig aan konden doen. Maarrrrr hij ging niet af! Om kwart over vijf schrok maurice wakker.

Gelukkig had ik gisteravond de tas al ingepakt en alle kleding klaargelegd. Ik had een doos donuts gehaald als hapje smorgens , dus die meegenomen in de auto.

We waren gelukkig goed op tijd. We moesten allerlei verklaringen ondertekenen en kregen een duikpak, zwemvliezen en een masker. Voordat we de boot op gingen, kregen we een film te zien over wat we allemaal niet mochten tijdens het snorkelen.

Toen gingen we aan boord, we waren met nog een stel uit zwitserland en een stel uit china.


De kapitein was heel gezellig en praatte veel, hij had voor ons een doos van dunkin donuts en drankjes aan boord.
We voerde naar allerlei plekken waar mannatees konden zijn maar we hadden niet echt geluk. Tot op een gegeven moment we al een andere groep in het water  zagen liggen. Daar waren twee mannatees! We gingen erbij snorkelen. Maurice en cleo hebben de voorkant gezien en hem geaaid. Hij of zij is onder me doorgezwommen en ik zag alleen zn rug en achterkant.

 Er waren eigenlijk teveel mensen voor twee mannatees. Ik vond het eigenlijk een beetje zielig. Misschien omdat ik me er heel veel van had voorgesteld of omdat ik zn snuitje niet heb gezien vond ik het een beetje tegenvallen. In de winter zijn er veel meer dus dan ga je niet met zn allen op maar twee mannatees af dus kan je het beter verdelen. Misschien had ik het dan leuker gevonden.

We gingen nog een stukje varen en zijn een paar keer wezen zwemmen. Een keer boven een spleet in de aarde waar een bron zat dat was wel mooi. Rond 9 uur waren we weer terug en gelukkig maar, want er brak noodweer los!!
We gingen richting hotel om ons te douchen en even te relaxen. Op het programma stond eigenlijk kano varen op de rainbow river maar met dit weer kon dat niet.

Dus even gegoogeld en we kwamen op homosassa spings state park terecht. Dit zat dichtbij ons hotel dus we konden het wagen. Dit bleek dus onwijs leuk!  We gingen met een treintje de natuur in en daar konden we een rondwandeling doen. In het park zitten alle dieren die er in florida voorkomen. En meer....er was ook wildlife....







 Al met al weer een superleuke dag die we hebben afgesloten met een heerlijke pizza. Morgen gaan we weer verhuizen naar naples!

1 opmerking:

  1. Jammer dat er niet meer manatees waren, maar toch een hele leuke dag geweest!

    BeantwoordenVerwijderen